Jak otworzyć sklep internetowy – poradnik

Okna i drzwi
Okna i drzwi – postaw na najlepszych
22 grudnia, 2017
Pianka PUR - drewno
Pianka PUR – ocieplanie nie tylko dla domu
5 stycznia, 2018

XXI wiek to ciągły rozrost cywilizacji konsumpcjonizmu. Ludzie kupują, nieprzerwanie poszukują nowych produktów i pragną mieć więcej i więcej. Nic nie świadczy o tym, żeby ta tendencja się odwróciła. Kupowanie ekskluzywnych towarów to również, ale musimy także zapewnić sobie jeszcze detergenty, produkty spożywcze – w skrócie – to, co jest nam konieczne do funkcjonowania. Gros z nas pędzi nieustannie przez życie i co za tym idzie, nie zostaje nam zbyt wiele czasu na chodzenie po sklepach. Rozwiązaniem może stać się sklep internetowy – generujący dochody po ewentualnym sukcesie.

Sklep internetowy – czemu się opłaca i jak go stworzyć?

Z pewnością kojarzymy niemało takich osób, nie mających w ogóle wolnego czasu. Nabywają produkty hurtowo w supermarkecie raz na dwa tygodnie, by zaoszczędzić sobie wiecznego wybywania po niezbędne zapasy. W XXI wieku część sklepów poszła jeszcze dalej i proponują im dostawę asortymentu do miejsca zamieszkania.

Powyższa sfera tyczy się szczególnie osób zarobionych, przesiadujących do późna w miejscu pracy. Robi im się źle, jak należy udać się na świąteczny shoping. Te osoby z ochotą czerpią garściami z korzyści jakie daje sklep internetowy i hurtowo zamawiają niespodzianki dla bliskich. Biorąc to pod uwagę – właśnie oni stają się naszą grupą docelową, i co widać w analizie – bardzo szeroką.

Nakreśliliśmy już pierwszy cel założenia sklepu online, teraz winniśmy pomyśleć jak nasz sklep ma się prezentować. Nie możemy próbować osiągnąć niemożliwego. Jeśli sklep internetowy ma Wam dać określone profity, w takiej sytuacji zaczynamy od tzw. analizy SWOT. Ocena mocnych i gorszych stron, szans i zagrożeń to absolutna podstawa. Odnosi się to zarówno do Waszego nowego sklepu, jak i otoczenia konkurencyjnego. Powinniśmy zbadać jakie statystyki produkują, i jak możemy się spośród nich wyróżnić.

W tym momencie koniecznie będzie wybranie grupy , do której chcemy trafić. Będzie to sprawa bardzo indywidualna. Powołany przez Was sklep online może być skierowany do Odbiorcy niedzielnego, który znajdzie coś dla siebie wśród dużej ilości typów produktów, ale także przykładowo przyciągać do sklepu internetowego głównie żeńskie grono, przez szeroką gamę kosmetyków do wyboru. Kluczowy będzie precyzyjnie nakreślony plan biznesowy. Uczciwie zbadajcie, czy dotarcie do Klientów z całej Polski lub za granicę jest możliwe z dostępnym budżetem. Może tak się zdarzyć, iż będzie musieli w pierwszej fazie zawęzić działalność do jednego miasta lub województwa.

Należy pamiętać, iż otwarcie sklepu internetowego utożsamiamy z działalnością gospodarczą. Sprawdźmy dostępne warianty:

  • W przypadku gdy dopiero otwierasz własną firmę, przymusowo trzeba zewidencjonować działalność gospodarczą – przygotować wpis w Krajowym Rejestrze Sądowym lub do Ewidencji Działalności Gospodarczej, uzyskać REGON w Urzędzie Statystycznym, pozałatwiać formalności w Urzędzie Skarbowym i ZUS-ie.
  • Jeśli Twoja firma już działa, powinieneś w zasadzie tylko zmienić dane w swoim PKD (Polska klasyfikacja działalności), dodając tamże zapis o handlu w Internecie.

Kolejna istotna kwestia dotyczy produktów. Gdy już ustalimy czy nasz asortyment wypełni coś branżowego, z hermetycznej branży, czy też produkty uniwersalne, produkowane na ogromną skalę, skupiamy się na właściwym dobraniu dostawcy. Sumienność, terminowość i zaufanie, to powinna być lista walorów, na jaką trzeba zwrócić uwagę. Rzecz jasna na końcu jednym z decydujących parametrów okaże się stosunek jakości do ceny. Wcale nie musi być tak, że oszczędzając zyskamy, a płacąc więcej z pewnością odniesiemy sukces. Sprawa dostawcy załatwiona? W tym momencie wypada dopracować informacje dotyczące oferowanych przedmiotów. Dlaczego ma to niebagatelne znaczenie

Wkraczamy w tej chwili w obszar pozycjonowania. Nie zdadzą egzaminu opisy przysłane przez producentów. Gdy chcemy jak najszybciej czerpać profity z inwestycji, to w takiej sytuacji należy poświęcić czas na unikalne opisy – przystępne dla Kontrahentów, lecz też przygotowane zgodnie z zasadami pod SEO, aby wyszukiwarka taka jak Google nie miała wątpliwości co do jakości. W przypadku skopiowanych treści – wyszukiwarka oceni Was negatywnie i nie zapewnimy sobie wysokiej lokaty w rezultatach wyszukiwania. Opcje mamy dwie – albo redagujemy takie opisy samodzielnie lub też, co zalecamy, zatrudniamy do tego eksperta od SEO.

Kiedy już to wszystko mamy – przyszła kolej na zapewnienie Klientom odpowiednich form płatności. Do często spotykanych należą:

– System PayU
– PayPal
– Przelewy 24

Z pewnością winniśmy także dać Klientom możliwość płatności za pobraniem i z góry. Istotnym jest, aby serwis płatności był odpowiednio zabezpieczony– najlepiej szyfrowaniem. Bezpieczeństwo transakcji z pewnością wpłynie pozytywnie na zaufanie Odbiorców.

Sklep internetowy – domena, hosting i program

Idea jest, konkurencja została zadbana, mamy już biznes plan i właściwie przygotowane do sprzedaży produkty? Pora na sprawy techniczne.

Wybór oprogramowania pod nasz sklep to coś, co może przesądzić o powodzeniu naszych starań. Jeśli chcecie mieć pewność, że wybierzecie właściwe – zapytajcie biegłego w tej dziedzinie. Czasami starczy choćby darmowe oprogramowanie, ale w przypadku rozległej wizji możemy potrzebować full serwisu lub indywidualnego oprogramowania.

Domena może być dostarczona w pakiecie z oprogramowaniem, ale też nie zawsze. Jeśli tak nie jest – wówczas będzie trzeba takową zakupić. Nie sprawdzą się tutaj skomplikowane rozwiązania – nasza domena musi być prosta, taka, którą bez problemów zapamiętamy i powtórzymy w gronie znajomych .

W przypadku hostingu najważniejszy będzie rozmiar serwera i dane dotyczące transferu – naszym zadaniem będzie dostosowanie hostingu do potrzeb naszego sklepu. Nie korzystajmy tutaj darmowych hostingów – narzucają one zdecydowanie za dużo restrykcji, negatywnie wpływających na naszą pracę.

Tworzenie sklepów internetowych —–> http://www.blacksoft.pl/tworzenie-sklepow-internetowych/

Komentarze są wyłączone.