Marketing internetowy – sprawdź co możesz zyskać

Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie
Home staging – jak wpływa na rynek nieruchomości?
27 maja, 2017
Pozycjonowanie lokalne - dotrzyj do Klientów z Twojej okolicy
Pozycjonowanie lokalne – znajdź Odbiorcę z Twojej miejscowości
4 sierpnia, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie

Marketing internetowy, nowoczesny marketing

Jak doskonale wiemy środowisko internetu niesie za sobą wiele opcji w temacie promocji. Nie jest to żaden przełom, ale w przytoczonym temacie pasuje jak ulał. Marketing internetowy to dziś potrzebna technika dla kogoś, kto chce wypromować swoją firmę w sieci. W poniższym wpisie przeanalizujemy czym jest marketing internetowy i jakie możliwości ze sobą niesie.

Aby móc spokojnie wejść w problematykę powiązaną z marketingiem internetowym, powtórzmy sobie wpierw jak działa sam marketing. Ogrom ludzi utożsamia to z promowaniem poszczególnego produktu, ale w praktyce jest to pojęcie znacznie szersze. Proces marketingowy jest to wielopłaszczyznowa strategia, która ma nieść za sobą zyski w postaci dotarcia z proponowanym przez nas produktem do maksymalnie dużej grupy Konsumentów. Żeby wcielić plany w życie, trzeba zadbać o wiele czynników, do których należą właściwa komunikacja z rynkiem, skuteczne narzędzia do reklamowania, określenie grupy docelowej oraz ustalenie planu budżetowego. Podczas trwania procesu, nieodzowna będzie systematyczna analiza postępów na rynku i reagowanie na potrzeby Odbiorców.

Marketing w internecie – pierwsze kroki

W nowoczesnym świecie powstała specjalna gałąź marketingu – marketing w internecie, zwany też e-marketingiem. Czemu jest tak fundamentalny? Przedsiębiorcy i właściciele spółek wchodzą z działalnością do internetu, żeby zaczerpnąć korzyści z atutów sieci internetowej i odnaleźć więcej Konsumentów. E-marketing to połączenie tych zabiegów, które kojarzymy z tradycyjnej formy marketingu, ale do ich realizacji będziemy używać internetu. Jeśli nasze metody będą skuteczne, to sprawi, że pozycja naszej spółki w sieci zdecydowanie się poprawi, a nasz najważniejszy cel – promocja oraz kreowanie świadomości marki, połączone z jej korzystnym odbiorem zostanie osiągnięty. Podstawowym narzędziem, który wykorzystamy w marketingu on-line będzie strona www naszej spółki. Spośród najbardziej charakterystycznych różnic między marketingiem offline, a e-marketingiem podkreślamy przede wszystkim rolę Kontrahenta. Nie jest ona w tym temacie pasywna, przeciwnie, pozostaje on z nami w stałym kontakcie, poprzez m.in. wyrażanie stanowiska na temat naszych działań oraz oddziaływanie na zmiany w naszej kampanii marketingowej.

Do typowych działań, z którymi trzeba się zmierzyć przy temacie marketingu internetowego należą m.in.:

– pozycjonowanie stron internetowych
– reklamy Google AdWords
– influencer marketing
– content marketing
– remarketing
– video marketing
– kampanie w mediach społecznościowych
– blogi
– e-mail marketing

Omawialiśmy już dość obszernie pozycjonowanie stron www, zaś w tym tekście skupimy się na dwóch rodzajach marketingu w internecie – content marketingu oraz influencer marketingu, które mogą nam dać ogrom korzyści.

Content marketing – postaw na jakość

Ta gałąź marketingu internetowego może być bardzo opłacalna, jeśli naszym celem ma być znalezienie nowych Kontrahentów, ale po pierwsze –  zbudowanie z nimi długotrwałych i bazujących na wierności więzi. Pytanie – jak możemy to osiągnąć?

Content marketing korzysta zwłaszcza na wydawaniu w internecie treści o możliwie jak najwyższym standardzie. Nie chodzi tutaj w pierwszej kolejności o jednokierunkowy komunikat reklamowy, ale o wywołanie emocji u Kontrahenta, który zapragnie zostać z naszą firmą na stałe. Oczywistym jest, że wiele zależy także od grupy docelowej, do której chcemy dotrzeć. Myśl przewodnia powinna być dopasowana do jej zamiłowań, obyczajów oraz co ponadto ważne – zwyczajów kulturowych. Content marketing może być „podany” w rozmaitych formach, np.:

– artykuły branżowe,
– filmiki,
– grafiki,
– prezentacje multimedialne,
– inne

Forma ma rzecz jasna znaczenie, ale zdecydowanie większą wagę winniśmy przykładać do klasy upublicznianych przez nas treści. Kiedy Google oceni je jako wartościowe, to wtedy to perspektywy naszej firmy na bycie lepiej widocznym w rezultatach wyszukiwania. Dbajmy o to, by teksty były autorskie i kreatywne. Jak możemy wywnioskować z części tekstu o content marketingu – kluczowa dla nas jest wartość merytoryczna.

Influencer marketing – czyli co?

Ta odmiana marketingu internetowego staje się ostatnio wyjątkowo popularna. Dlaczego? Influencer – czyli osoba, która jest specjalistą w danej dziedzinie, tudzież jest uwielbiana ze względu na prowadzenie bloga, vloga lub popularnego profilu w Social Media, może znacznie wpłynąć na ewentualnych Nabywców. Jeśli chcemy wybrać odpowiedniego influencera należy się kierować działką, w jakiej się obracamy. Jeśli chcemy promować sklep odzieżowy, wówczas świetnym rozwiązaniem jest zaangażowanie influencera, który prowadzi bloga na temat mody.

We wskazaniu właściwego influencera mogą pomóc nam liczne fora, grupy dyskusyjne na Facebooku lub po prostu wyszukiwarka internetowa. Pamiętaj o tym, aby przed zatrudnieniem osoby do lansowania Twojej marki, jasno ustalić cele i pomyśleć jaki budżet jesteś w stanie na to przeznaczyć. Zaangażowanie influencera winno być elementem dużej strategii, która da nam nowe możliwości w temacie pozyskiwania Konsumentów.

Marketing internetowy – podsumowanie

Jak już zdążyliśmy się przekonać, marketing internetowy to wyjątkowo obszerna kwestia. Bardzo dużo profitów, ale też sporo pracy do wykonania, jeśli nasza kampania ma odnieść sukces. Nasze działania muszą być starannie uporządkowane, a później bezustannie musimy odpowiadać na zmiany na rynku.

Chcesz wiedzieć więcej? Zajrzyj na naszą stronę internetową – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/

Komentarze są wyłączone.