Pozycjonowanie lokalne – znajdź Odbiorcę z Twojej miejscowości

Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – sprawdź co możesz zyskać
30 czerwca, 2017
Kupujesz dom? Przeanalizuj szczegóły
Kupujemy dom. O tym należy pamiętać
3 grudnia, 2017

Obecnie widać, iż bez właściwego wypozycjonowania witryny internetowej, widoki na dobre wyniki naszego biznesu są stosunkowo niewielkie. Szczęśliwie, dzięki nieustającemu rozwojowi, Google opracowało wielowymiarowy mechanizm, z którego pomocą dotrzemy do lokalnych Kontrahentów. Aby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis samochodowy, restauracja, biuro nieruchomości i cokolwiek innego zostało dostrzeżone przez Odbiorców z pobliża, potrzebne jest odpowiednie wypozycjonowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Znaczenie tutaj ma masa elementów, które opiszemy w poniższym tekście.

Pozycjonowanie lokalne – czyli co?

Tłumacząc od podstaw, pozycjonowanie lokalne to promowanie konkretnej witryny w wyszukiwarkach. Od zwykłego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że skupiamy się na wyszukujących z określonego grona, np. województwa, miejscowości, a nierzadko nawet jednej dzielnicy. Zazwyczaj jest tak, że narzędzie wyszukujące potrafi samodzielnie stwierdzić, gdzie mieści się najbliższe naszemu położeniu duże miasto. Da się to bez trudu sprawdzić, klikając przycisk „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Powiedzmy, że poszukujemy agencji nieruchomości. Jeżeli osoba wyszukująca jest w w tej chwili w Toruniu, to wówczas narzędzie wyszukujące wskaże nam najlepiej wypozycjonowane biura nieruchomości z Torunia. Badania mówią prawdę – przeszło 95% Odbiorców szuka priorytetowo przedsiębiorstw i usług z ich okolicy, by móc bezproblemowo do nich dotrzeć. Musimy uczynić co się da, żeby trafili na właśnie naszą firmę, bo więcej niż 3/4 wyszukujących lokalnie dokonało zakupu w niedalekiej przyszłości, a więcej niż 80% używających nowoczesnych komórek i tabletów korzysta z wyszukiwarek internetowych. Co najczęściej wpisują? W czołówce znajdują się restauracje, sklepy oraz usługi. Jeżeli masz własną restaurację, obowiązkowo powinieneś zapytać eksperta o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jakie działania podjąć?

Analogicznie jak w temacie tradycyjnego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym stale bardzo istotną rzeczą będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy na bieżąco dodawać treść i pilnować, żeby treści były możliwie jak najlepszej jakości. Pamiętajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Trzeba na tym etapie zastanowić się nad technikami, które są charakterystyczne dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.:

Utworzenie strony w Google Moja Firma, które dokładniej opiszemy poniżej,
linki z lokalnych stron – zadbajmy o to, aby wzmianki o naszej firmie pojawiały się w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach powiązanych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących przedsiębiorstwo – pilnujmy danych, które podajemy w katalogach firmowych i innych witrynach. Jeśli ulegnie zmianie nasz adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie odnawiamy tego, to wtedy wyszukiwarka potraktuje nas jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Nade wszystko istotne będzie zrobienie profilu naszej firmy w Google Moja Firma. Jest to narzędzie służące do robienia wizytówek spółek, które działają na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej osiągnąć? Właściwe pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki sprawi, że wyszukujący, korzystający z lokalnych słów kluczowych prawdopodobnie trafi na naszą wizytówkę, zawierającą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo zrobienie wizytówki nie jest relatywnie skomplikowane, ale już pozycjonowanie wymaga sumienności i określonej wiedzy.

Żeby jeszcze pomnożyć swoje widoki na pozyskanie lokalnych Konsumentów, spożytkujemy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten składnik pozycjonowania lokalnego jest dosyć trudny, ale korzyści na rynku lokalnym z pewnością będą odczuwalne. Jak powinna wyglądać odpowiednio przygotowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć poprawny tytuł. Musimy wczuć się w rolę szukającego i przeanalizować, jakimi hasłami będzie operował w wyszukiwarce. Najłatwiej będzie umieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj świadczonych przez nas usług. Następny krok, poszerzamy wizytówkę o obowiązujące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – trzeba periodycznie je aktualizować. Kolejno tworzymy dla Twojej korporacji jednostkowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, który pojawia się po adresie https://plus.google.com/, zazwyczaj jako nazwa zakładu. Jeżeli już zadbaliśmy o tamte elementy, to zostaje już tylko dobrać dobrą grafikę oraz zredagować opis działalności.

Należy pamiętać – wizytówka pozwala wyszukującym wystawiać opinie naszej firmie. Ich ilość i jakość będą decydować o tym, na jakim szczeblu znajdziemy się w wynikach wyszukiwania. Gdy uda nam się wypracować większą liczbę przychylnych opinii, to wtedy będzie miało to bezpośrednie przełożenie na znajdywanie nowych Nabywców oraz tworzenie przewagi nad konkurencyjnymi firmami.

Pozycjonowanie lokalne to oszczędny i szybszy sposób, na ulokowanie się w rezultatach wyszukiwania niż tradycyjne pozycjonowanie stron. Nie jesteś pewien jak zacząć? Agencja reklamowa mająca w ofercie pozycjonowanie lokalne na pewno pomoże Ci postawić pierwszy krok w dziedzinie pozycjonowania lokalnego.

Zapraszamy na naszą stronę internetową – porady, analizy – http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

 

 

Komentarze są wyłączone.