Pozycjonowanie w mapach Google

Chirurgia stomatologiczna usuwanie ósemek ekstrakcja zęba
Chirurgia twarzowo-szczękowa
2 września, 2020
Okna energooszczędne Toruń okna pasywne
Okna energooszczędne w budownictwie pasywnym
15 września, 2020
Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Pozycjonowanie wizytówek firmy w mapach google

Wizytówki dostępne w mapach Google są dobrym narzędziem wspierającym zaistnienie na lokalnym rynku. Poprzez mapy Google osiągamy dostęp do położenia przedsiębiorców z różnorodnych branży. Dzięki temu użytkownik może bez trudu znaleźć sprzedawcę potrzebnych produktów oraz usług. Żeby pojawić się pośród firm w danej lokalizacji jedyne, co trzeba zrobić, to uruchomić własną wizytówkę w mapach Google. Jak to zrobić? Pośród dostępnych usług Google należy wyszukać opcję Google Moja Firma i postępując zgodnie z wskazówkami stworzyć profil. Każdy następny krok przybliża nas do posiadania kompletnej wizytówki. Wystarczy wypełnić podstawowe dane jak nazwa firmy czy jej lokalizacja oraz dane kontaktu, a potem je zatwierdzić. Wypełniona o podstawowe dane wizytówka jest gotowa do użytku. Dobrze jednak uzupełnić ją o dodatkowe informacje dostępne w poszczególnych zakładkach. Końcowym krokiem jest weryfikacja, by wizytówka była w pełni aktywna. Mając gotową wizytówkę dobrze pomyśleć o pozycjonowaniu jej, by stała się widoczna dla wielu odbiorców.

W jaki sposób pozycjonować swoją wizytówkę w mapach Google?

Na pozycjonowanie firmy przez wizytówkę w mapach Google ma wpływ sporo czynników. W głównej mierze duże znaczenie ma odległość od użytkownika. Poszukując sklepu lub usługi zazwyczaj sugerujemy się tym, jak blisko znajduje się od miejsca zamieszkania, ze względu na to wizytówka sprawdza się przede wszystkim na lokalnym rynku. Im bliżej znajdujemy się potencjalnego klienta, tym większa możliwość na lepszy wynik pozycjonowania. Obok tego istotna jest rozpoznawalność oraz trafność względem frazy kluczowej. Jeśli firma jest rozpoznawalna pod danym słowem kluczowym albo opublikowana na jej witrynie treść zgadza się z wpisaną frazą tym bardziej prawdopodobne, że wizytówka znajdzie się wysoko. Funkcje wpisane w usłudze Moja Firma dają sporo opcji, jakie mogą dodatnio zadziałać na pozycjonowanie wizytówki Google.

Umieść informacje na temat firmy

Podstawowe informacje jak nazwa, telefon i adres  warto uzupełnić o następne równie ważne dane, jakie pomogą Google z dopasowaniem wizytówki do potrzeb użytkownika. Informacje kontaktowe wizytówki powinny być zgodne z danymi umieszczonymi na stronie internetowej. Co ciekawe w nazwie wizytówki można dodać nazwę firmy razem z ogólną frazą (np. Firma – pozycjonowanie wizytówek Google). Oprócz tego należy dołączyć kategorie i podkategorie, jakie wskażą użytkownikom oraz Google profil firmy, czyli jej charakter. Ważna jest też lokalizacja i obszary działania. W samej lokalizacji wpisujemy adres siedziby firmy, gabinetu, sklepu itp. Jeśli jednak oferujemy usługi poza siedzibą (np. montaż okien i drzwi w domu klienta) wtedy lepiej dołączyć obszar działania, a więc szerzej np. miasto lub województwo.

Uzyskaj atrybuty oraz opinie klientów

Szczególnie wartościowe jest również uzyskanie atrybutów. Atrybuty są połączone z informacjami o firmie. Na przykład informują czy dana lokalizacja posiada dostęp do Wi-Fi, czy niedaleko jest parking lub czy została dopasowana do potrzeb osób niepełnosprawnych. Minusem jest to atrybutów nie uzupełniamy sami, ponieważ tworzone są one na bazie udzielonych przez klientów odpowiedzi na zadane przez Google pytania. Również opinie klientów mocno wpływają na pozycjonowanie. Zdecydowana część potencjalnych klientów wciąż wartościuje opinie Google, z uwagi na to lepiej się o nie postarać i co istotne, często na nie odpowiadać. Dzięki pozytywnym opiniom mamy większą szansę, że Google wyświetli wizytówkę wyżej.

Dodaj produkty, usługi, unikalny opis i zdjęcia firmy

Unikalny opis firmy to idealne miejsce, aby wskazać najistotniejsze informacje na temat firmy, stosując najlepiej dobrane słowa kluczowe. Początkowe 250 znaków wyświetla się w profilu firmy bez klikania w przycisk „więcej”, dlatego należy skupić się nad pierwszą częścią opisu. Oprócz tego dla bardziej efektywnego pozycjonowania wizytówki Google należy wpisać swoje usługi i produkty. Uzupełnienie profilu tylko wpłynie na pozycjonowanie, ale również prawdopodobnie zachęci większą liczbę klientów. Na pozycjonowanie wizytówki Google wpływa też wstawianie zdjęć i filmów. Multimedia opublikowane w wizytówce nie tylko uatrakcyjniają ją dla odbiorców, ale również umożliwiają zamieszczenie tekstu alternatywnego opisującego zdjęcie. Regularne wstawianie zdjęć korzystnie wpływa na pozycjonowanie.

Dodawaj wpisy

Dzięki wpisom w wizytówkach Google zaoferować klientom interesujących treści, jakie mogą zachęcić ich do przejścia do naszej witryny internetowej albo skorzystania z usługi. Wpisy umożliwiają opublikowanie treści do 1500 znaków i odsyłacz, którym możemy linkować do dowolnej witryny, np. podstrony z usługami albo innego wybranego miejsca. Taki wpis w wizytówce nie tylko będzie dostępny przez długi czas (czas można ustawić nawet na cały rok), może być częścią marketingu treści, gdzie będziemy dostarczać klientom garść interesującej wiedzy z branży. Regularna publikacja zostanie uznana właściwie jak wpisy z bloga na stronie, dlatego warto przemyśleć zastosowanie tego elementu.

Zdobywanie linków

Linki odsyłające wprost do wizytówki są dość ważnym elementem, który wpłynie na pozycjonowanie wizytówki. Z tego powodu warto rozejrzeć się za branżowymi lub lokalnymi forami, katalogami, blogami, portalami czy pozostałymi źródłami, uznawanymi przez Google jako wartościowe, gdzie można zostawić link odsyłający. Wartościowy profil linków wyśle Google sygnał, że warto wyświetlać wizytówkę na wyższej pozycji, ponieważ odnoszą się do niej odmienne wartościowe źródła. Linkowanie ma więc korzystny wpływ na pozycjonowanie .

pozycjonowanie-stron-torun.pl/pozycjonowanie-w-google-maps/

Komentarze są wyłączone.