Home staging – jak wpływa na rynek nieruchomości?

Kruszywa Warszawa – Kruszywa drogowe i budowlane – Tłuczeń Warszawa
Kruszywa – rodzaje i zastosowanie
18 maja, 2017
Marketing internetowy - zwiększ swoje szanse w Internecie
Marketing internetowy – sprawdź co możesz zyskać
30 czerwca, 2017
Home staging - zadbaj o swoje mieszkanie

Home staging - przygotowanie nieruchomości

Pierwsze wrażenie jest rzeczą, której pilnujemy w różnych momentach. Marzymy o zrobieniu dobrego wrażenia podczas rozmowy kwalifikacyjnej, na dziewczynie, gdy idziemy na klubowe party, czy w trakcie negocjacji w procesie sprzedaży. Na pierwszym wrażeniu w ogromnej mierze bazuje też home staging – a więc proces dotyczący wszystkich prac, pomagających zrobić dobre wrażenie na poszukującym domu, apartamentu, czy innej nieruchomości. Ci, którzy zdecydowali się na zakup nieruchomości, przypuszczalnie będą podążać za właśnie pierwszym wrażeniem, zatem należy się postarać, by nasz dom przedstawiał się zjawiskowo. Ze wszystkimi szczegółami nie damy sobie rady sami, dlatego warto skontaktować się ze specjalistami od home stagingu. Do tego jeszcze dojdziemy – zacznijmy od omówienia historii i procesu ewolucji home stagingu.

45 lat temu….

Zapraszamy na krótką wycieczkę do Stanów Zjednoczonych. To właśnie w tym kraju żyła i pracowała Barbara Schwarz, posiadaczka korporacji, zajmującej się projektowaniem wnętrz. Jak się miało później okazać – projektowanie wnętrz było zaledwie przystankiem do kluczowej specjalizacji Barbary Schwarz. Już jako zaprawiona w bojach agentka nieruchomości, Schwarz sukcesywnie wypatrywała patentów, na zwiększenie popularności oferowanych przez siebie lokali mieszkalnych wśród Klientów. W 1972 roku wpadła na pomysł, aby starannie przygotować wnętrze jednej nieruchomości. Kazała wykonać wszelkie wymagane prace remontowe, posprzątać cały obszar i udekorować go tak, żeby Kontrahent mógł się nią zachwycić. Co to dało? Nieruchomość została sprzedana znacznie szybciej, niż ktokolwiek mógłby myśleć. Dlaczego tak się stało? Wnioski Schwarz były takie, że przy rozjaśnieniu i wizualnym powiększeniu pokoi – pierwsze wrażenie potencjalnego kupującego jest znacznie lepsze niż wcześniej. Przez lata, Barbara Schwarz pozyskiwała szacunek ekspertów od nieruchomości w Stanach Zjednoczonych, a dziedzina zwana home stagingiem weszła na stałe na rynek nieruchomości. Zgodnie z liczbami z oficjalnej strony internetowej Schwarz przeszkoliła już z home stagingu więcej niż milion osób, a na pewno jest autorką szanowanych publikacji na ten temat.

Wielka Brytania i wreszcie… Polska!

Przez lata home staging docierał do nowych kręgów w USA i zagościł też w Wielkiej Brytanii, gdzie w większości przypadków ludzie mówią na niego property presentation lub property styling. Zjednoczone Królestwo otworzyło się zdecydowanie na home staging, dzięki widowisku „House Doctor”, którego gospodynią była Ann Maurice na Channel 5. Brytyjczycy podążyli za Amerykanami i dowiedzieli się, że mogą mnóstwo zarobić gdy wystawią ofertę sprzedaży dopiero po sumiennym zadbaniu o mieszkanie.

U nas home staging pojawił się już w XXI wieku. Wszystko przez to, iż Polacy poszukiwali na rynku pracy swojego miejsca i dzięki temu powstał nowy, wolny zawód – homestager. Szczególnie od 2009 roku, widać zwiększony popyt na usługi home stagingu na rynku mieszkań.

Home staging dziś

Przez 45 lat, home staging przeobrażał się właściwie każdego dnia, a wszystko przez to, że ulegały zmianie gusta ludzi, którzy postanowili zarabiać na rynku mieszkań. Barbara Schwarz zainicjowała dopracowany szablon, lecz korzystający z niego musieli odpowiadać na nowe warunki ewoluującej mody.

W XXI wieku, home staging to nie są jedynie prace ulepszające urodę mieszkania. Home staging bowiem to po prostu wdrożenie idei marketingu, który opiera się – zgodnie z definicją autorstwa przez Philipa Kotlera, szanowanego marketingowego specjalisty – na „zyskownym dostarczeniu klientowi zadowolenia”.

Pole do popisu mają tutaj specjaliści od wizerunku, którzy mają możliwość stworzenia ciekawej oferty, która skupi na sobie uwagę potencjalnego kupca. Już w czasach przedstawiania innowacyjnej techniki przez Barbarę Schwarz było jasne, iż psychologia sprzedaży, oparta na zasadzie pierwszego wrażenia Klienta jest niebagatelna w procesie home stagingu, a oferta wymuszająca uwagę jest ważnym elementem, który tylko i aż może nakłonić ewentualnego kupca do obejrzenia mieszkania. W dobie łatwego dostępu do internetu i wszechobecnego szaleństwa na punkcie Social Media – oferta musi być przygotowana zarówno pod kątem specjalistycznych portali, jak i gustów wielbicieli Facebooka. Pamiętajmy, że zrobienie odpowiednich fotografii powinno nastąpić już po precyzyjnym przysposobieniu mieszkania. Co się na takie przysposabianie składa?

Usprawnienie modelu Schwarz

Pionierskie koncepcje Barbary Schwarz mówiły nam, iż sporo zyskamy, zwiększając wizualnie pomieszczenia i rozjaśniając je. Trzeba zwrócić uwagę na każdy szczegół – w tym na ułożenie mebli, które nie mogą zagracać pokoi i blokować światła słonecznego. Niesamowite jest to, jak dużo osób nie pamięta o naturalnych zachowaniach, jak np. usunięcie z pokoju walających się wszędzie ubrań, pojedynczych skarpetek oraz wywietrzenia pomieszczeń. Czynnikiem, który prawdopodobnie przekreśli nasz trud może być okropny zapach w lokalu – z pewnością odstraszy on Klienta.

Gdy pragniemy mieć pewność, że proces home stagingu ułoży się jak należy – lepiej zatrudnić ekspertów z agencji nieruchomości, którzy poczynią niezbędne kroki, aby nasza posiadłość wyglądała okazale.

Chcesz wiedzieć więcej o home stagingu i nie tylko? – mieszkania.torun.pl

Komentarze są wyłączone.