Pojazdy uprzywilejowanie – zdobywanie uprawnień, wymagania, rodzaje kursów

Adwokat Toruń - Adwokat sprawy rozwodowe - Adwokat sprawy karne - Adwokat sprawy cywilne - Dobry adwokat Toruń
Adwokat – zawód pełny pasji
22 marca, 2017
Depilacja depilacja za pomocą wosku depilacja w toruniu depilacja rabaty
Depilacja laserowa i depilacja woskiem
28 marca, 2017
Pojazdy uprzywilejowane kursy Kursy dla kierowców

Pojazdy uprzywilejowane kursy Kursy dla kierowców

Pojazdy uprzywilejowane – czego można się spodziewać na kursie?

W wielu ośrodkach zajmujących się ulepszaniem techniki jazdy mamy szansę odnaleźć ofertę szkoleń dla kierowców pojazdów uprzywilejowanych. Od pewnego czasu cieszą się dużym powodzeniem – zarówno te na sanitarki, jak również na wozy dla pracowników ochrony. Nie ma w tym nic dziwnego – można po nich bardzo szybko znaleźć zatrudnienie. Nadmienione szkolenia mają głównie przygotować prowadzącego pojazd do odpowiedniego reagowania w nietypowych okolicznościach, momentami bardzo ciężkich oraz specyficznych. Praktykowanie manewrów na trasie, przejeżdżanie na sygnale przez przecięcia dróg na czerwonym świetle lub naruszanie zasady nie przekraczania pewnej prędkości i nieoczekiwane wymijanie blokad na drodze – to tylko niektóre z zadań, jakie stoją przed kierowcami. Zazwyczaj trenerom wyjątkowo zależy, aby prowadzący opanował umiejętność poruszania się pojazdem wówczas, gdy zdaje się, że to niewykonalne. Utracenie władzy w każdej chwili potrafi spowodować ciężki wypadek. Adresatami szkolenia są kierowcy, którzy planują pracować w społecznych instytucjach zajmujących się ratowaniem ludzkiego zdrowia oraz życia, monitorowaniem porządku publicznego, przekazywaniem wartości pieniężnych czy gaszeniem pożarów.

Plan zajęć obejmuje więc zadania praktyczne realizowane na przeróżnych obszarach: na symulatorach poślizgu bądź placu manewrowym. Kurs podstawowy trwa 14 godzin i ujmuje 6 godzin szkolenia z teorii oraz 8 godzin ćwiczeń praktycznych. Jakie wątki mają możliwość pojawić się na warsztatach? W szczególności z zakresu regulaminów ruchu drogowego, zagadnień występowania wypadków na jezdni, psychologii przewozu bądź metody jazdy w ograniczonych warunkach. Kurs kończy się niewątpliwie egzaminem z części teoretycznej oraz części praktycznej.

Egzamin z części wykładowej trwa 25 minut oraz ujmuje 20 pytań w postaci testu. Kierowca musi obowiązkowo zaznaczyć poprawnie jedynie jedną odpowiedź. Dobry efekt sprawdzianu mamy możliwość osiągnąć, jeśli co najmniej 16 odpowiedzi jest prawidłowych.

Test z części praktycznej mieści w sobie zrobienie koniecznych manewrów, np. slalomu albo zwalniania na zakręcie. Jeżeli kursant źle skończy dwa razy takie samo ćwiczenie, otrzyma negatywny wynik z testu.

Czego wymaga się od kursantów?

Przede wszystkim jest posiadanie prawa jazdy określonej kategorii. Niewątpliwie ktoś, kto woli być kierowcą – konwojentem albo kierowcą pojazdu ochroniarskiego, musi koniecznie posiadać doświadczenie. Uczestnikiem kursu krótko mówiąc nie może być w takiej sytuacji osoba, jaka przed momentem otrzymała prawo jazdy. Liczba godzin pojedynczego kursu jest dostosowywana do kwalifikacji i zdolności każdego kandydata (kurs początkowy, kurs uzupełniający). Podstawowym warunkiem jest również ukończenie 21 lat oraz posiadanie ważnego świadectwa od specjalisty medycyny pracy i od psychologa. Potwierdzą oni, czy nie ma określonych przeciwwskazań do przyjęcia do pracy w charakterze uprawnionego kierowcy.

Jak stres wpływa na pracę kierowcy?

Podczas kursu wszyscy zainteresowani będą zdobywać wiedzę z obszaru psychologii komunikacji drogowej. Na zajęciach zapoznają się z problemem stresu, który bardzo intensywnie wpływa na pracowanie za kierownicą. Jego centrum mogą być skrajnie ciężkie okoliczności na drodze bądź sytuacje życiowe przewożonych pacjentów. Wykłady mają za cel objaśnić kierowcom takie kłopoty, jak: wpływ charakteru na podejmowanie decyzji na drodze, głębokiego stresu, alkoholu i pozostałych specyfików upajających na zdolność kierowania pojazdem.

Psychologia przewozu obejmuje elementy psychologii kognitywnej, neuropsychologii, psychologii zdrowia i dużej liczby innych gałęzi. Na kursie dla kierowców pojazdów uprzywilejowanych w sumie nie będzie wymagana wnikliwa wiedza wszystkich problemów, bo jest to przedmiotem studiów podyplomowych. Ostatnimi czasy owa dziedzina intensywnie się rozwija, bo bardzo wielu osób z prawem jazdy planuje mieć dokładną specjalizację, m in. zamierza transportować wartości pieniężne albo chorych pacjentów do placówek zajmujących się ochroną zdrowia.

A z innej strony dużo psychologów jest zajętych analizowaniem osób z prawem jazdy, jako grupy społecznej bardzo narażonej na napięcia psychiczne oraz różne inne niedogodności. Możemy tu wyszczególnić chociażby zbyt dużą liczbę godzin spędzonych za kierownicą, zmniejszone związki z rodziną (u kierowców działających w transporcie globalnym) lub większe procentowo narażenie na wypadki drogowe.

Kierowcy na kursie dzieleni są na trzy grupy

Pierwsza grupa kursantów – tutaj będą zapisane osoby, które doskonale znają kodeksy, mają utworzone dobre nawyki oraz absolutnie nie wywołują jakiegokolwiek zagrożenia podczas prowadzenia pojazdu. Instruktorzy będą bazować na dwóch wartościowych zaletach tych kierowców: łatwości identyfikowania ryzyka oraz na chęci poprawiania swoich błędów.

Druga grupa kierowców – do niej zapisani będą kierowcy, którzy nierozmyślnie wywołują ryzyko dla innych uczestników jezdni. Zamierzają poprawić swoje błędy (mino, iż robią ich dużo), planują uczyć się dobrego postępowania w ekstremalnych warunkach.

Trzecia grupa kursantów – do niej będą chodzili kierowcy, jacy umyślnie stwarzają różnorakie zagrożenia oraz z premedytacją prowokują innych do niebezpiecznych zachowań. Dodatkowo chcą skorygować swoje braki oraz wykazują się chęcią nauki oraz rozwijania swoich umiejętności.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, kliknij w link obok – kurs na pojazdy uprzywilejowane ile kosztuje

Komentarze są wyłączone.