Pozycjonowanie lokalne wizytówek w mapach

Certyfikat elektroniczny Toruń
4 lutego, 2021
Notariusz Toruń – Sporządzamy akt notarialny
7 lutego, 2021

W dzisiejszych czasach przekonujemy się, że bez skutecznego wypozycjonowania witryny internetowej, perspektywy na powodzenie naszego biznesu są dosyć małe. Całe szczęście, że, dzięki nieustającemu rozwojowi, Google stworzyło zaawansowany mechanizm, który pozwala nam na dotarcie do lokalnych Kontrahentów. Żeby to właśnie nasz salon fryzjerski, serwis samochodowy, restauracja, agencja nieruchomości i cokolwiek innego zostało zauważone przez Odbiorców z Twojego sąsiedztwa, nieodzowne jest należyte wypromowanie witryny w lokalnych wynikach wyszukiwania. Wpływa na nie dużo elementów, które przeanalizujemy w poniższym artykule.

Pozycjonowanie lokalne – czyli co?

Tłumacząc od podstaw, pozycjonowanie lokalne polega na wypromowaniu konkretnej witryny w wyszukiwarkach. Od normalnego pozycjonowania witryn różni się jednak tym, że pod uwagę bierzemy wyszukujących z określonego grona, np. województwa, miejscowości, a nierzadko nawet wyznaczonej dzielnicy. Nierzadko jest tak, że wyszukiwarka jest w stanie samodzielnie stwierdzić, gdzie jest najbliższe naszemu położeniu spore miasto. Da się to bez problemów sprawdzić, klikając przycisk „Narzędzia wyszukiwania” na stronie wyszukiwania. Powiedzmy, że szukamy agencji nieruchomości. Gdy wyszukujący jest w tym momencie w Toruniu, to wtedy wyszukiwarka podpowie nam najlepiej wypozycjonowane agencji nieruchomości z Torunia. Statystyki są jednoznaczne – ponad 95% Klientów poszukuje priorytetowo spółek i usług z ich okolicy, by mieć je pod ręką. Trzeba uczynić wszystko, aby znaleźli właśnie naszą firmę, gdyż więcej niż 3/4 wyszukujących lokalnie kupiło produkt w przyszłości, a powyżej 80% korzystających z smartfonów i tabletów używa wyszukiwarek internetowych. Jakich usług poszukują? Wyróżniają się zdecydowanie restauracje, sklepy oraz usługi. Jeżeli jesteś właścicielem restauracji, bezwarunkowo powinieneś zatroszczyć się o pozycjonowanie lokalne.

Pozycjonowanie lokalne – jak się do niego zabrać?

Tak samo jak w temacie tradycyjnego pozycjonowania stron, przy pozycjonowaniu lokalnym nadal bardzo ważną kwestią będzie optymalizacja witryny internetowej. Musimy cyklicznie dodawać treść oraz postarać się, aby teksty były możliwie jak najlepszej jakości. Pamiętajmy przy tym o linkach, prowadzących do naszej strony. Powinniśmy w tym momencie pochylić się nad technikami, które będą typowe dla pozycjonowania lokalnego, takimi jak np.
– Założenie strony w Google Moja Firma, które obszerniej opiszemy w dalszej części artykułu,
linki z lokalnych stron – dołóżmy wszelkich starań, aby informacje o naszej firmie wyświetlono w lokalnych mediach, na stronie serwisu miasta, w lokalnym katalogu firm oraz witrynach połączonych z branżą turystyczną,
zgodność danych identyfikujących korporację – otoczmy opieką dane, które podajemy w katalogach firmowych i innych witrynach. Jeżeli zmieniamy adres lub jakiekolwiek inne dane kontaktowe i nie odnawiamy tego, to wówczas wyszukiwarka może nas zakwalifikować jako niewiarygodnych,

Usługa Google Moja Firma i pozycjonowanie w Google Maps

Bardzo ważne jest utworzenie konta naszej spółki w Google Moja Firma. Jest to narzędzie służące do kreowania wizytówek firm, które prowadzą działania na lokalnym rynku. Co możemy dzięki niej zrobić? Właściwe pozycjonowanie i optymalizacja wizytówki , że wyszukujący, wpisujący lokalne słowa kluczowe zapewne natknie się na naszą wizytówkę, uwzględniającą adres witryny internetowej i telefon do naszej firmy. Samo zrobienie wizytówki nie jest szczególnie złożone, ale już pozycjonowanie wymaga staranności i konkretnej wiedzy.

Żeby jeszcze podnieść swoje widoki na zwabienie lokalnych Konsumentów, spożytkujemy usługę Google Moja Firma do pozycjonowania w Google Maps. Ten fragment pozycjonowania lokalnego jest względnie trudny, ale profity na rynku lokalnym z pewnością będą zauważalne. Jak powinna wyglądać prawidłowo sformatowana wizytówka w Google Maps? Po pierwsze – musi mieć poprawny tytuł. Spróbujmy wczuć się w rolę szukającego i pomyśleć, jakich haseł użyje w narzędziu wyszukiwania. Najłatwiej będzie zamieścić w tytule nazwę firmy oraz rodzaj świadczonych przez nas usług. Po tytule, wzbogacamy wizytówkę o obowiązujące dane kontaktowe. Wspominaliśmy już o tym wyżej – musimy systematycznie je uaktualniać. Następnie ustalamy dla Twojej korporacji unikatowy kod vanity URL. Jest to ciąg liter, pojawiający się po adresie https://plus.google.com/, zwykle jako nazwa firmy. Jeżeli już mamy te elementy, pozostaje jedynie dobrać dopracowaną grafikę oraz stworzyć odpowiedni opis działalności.

Nie zapominajmy – wizytówka pozwala wyszukującym wystawiać opinie naszej firmie. Ich ilość oraz jakość mają wpływ na to, na jakim szczeblu znajdziemy się w rezultatach wyszukiwania. Jeśli uda nam się wypracować sporą liczbę pozytywnych opinii, to wtedy będzie to miało pozytywny wpływ na pozyskiwanie kolejnych Odbiorców oraz tworzenie wyższości nad rywalami.

Pozycjonowanie lokalne to mniej drogi i szybszy patent, na znalezienie się w rezultatach wyszukiwania niż zwykłe pozycjonowanie witryn. Nie jesteś pewien jak zacząć? Agencja reklamowa zatrudniająca ekspertów od pozycjonowania lokalnego z pewnością pomoże Ci zrobić pierwszy krok w kwestii pozycjonowania lokalnego.

Zapraszamy na naszą stronę internetową – porady, analizy –Pozycjonowanie stron Toruń : http://pozycjonowanie-stron.torun.pl/pozycjonowanie-lokalne/

Komentarze są wyłączone.