Interesujące koncepcje na projektowanie witryn wschodzą jak słynne „grzyby po deszczu”, bowiem coraz większa ilość Kontrahentów w Polsce kupuje produkty poprzez internet, zaś do punktów stacjonarnych chodzą tylko zaznajomić się z określonym produktem (a mianowicie tym, jak na przykład on w rzeczy samej wygląda). Zdarza się, iż kompletne interesy przekierowują swoją działalność do wirtualnego świata, oddając puste lokale oraz licząc na spore oszczędności. Ponadto każdy Odbiorca może liczyć na to, iż artykuł jest autentycznie odpowiedniej jakości, m in. nikt go jakiś czas wcześniej nie przymierzał. Skromne i poważne firmy zgłaszają się zatem do agencji reklamowych, aby one zajęły się wykreowaniem fascynującej oraz wygodnej strony. Projektanci stron wymyślają więc coraz to bardziej niekonwencjonalne taktyki, w większości bazujące na WordPressie.
Najsilniejszym stylem w 2016 roku była jednolitość strony graficznej oraz ustawienia wszelakich aspektów na stronie. W większości przypadków była ona rozłożona na dwie albo trzy kolumny, ale odbiorcy natychmiast się znużyli kopiowanymi wzorami. Wszelakie modne strony internetowe, przykładowo sklepików z ofertą samochodów, prezentowały się prawie tak samo, natomiast to z pewnością przedłożyło się na sprzedaż. Dziś rozkład strony www, projektowanie grafiki oraz innych elementów w zasadzie nie odbywa się już na opisanych regułach. Osoby stawiające strony dążą do zaprezentowania specyficznych właściwości specjalności Klienta.
Trend taki był niezmiernie popularny oraz bazuje na spożytkowaniu przez grafikę pełnej wielkości wyświetlacza. Po pierwsze – spostrzegawczość konsumenta w ogóle nie rozkłada się na inne motywy, po drugie – zachęca doskonale zharmonizowaną grafiką do późniejszego sprawdzania strony. Ekrany startowe zapełnione są w pełni zdjęciami, grafiką ze sloganem lub guzikami akcji. Mogą być stałe albo pełnić rolę slydera. Sporym pozytywem jest to, że te elementy dostosowują się na potrzeby monitorów na laptopach oraz wielkich monitorów. Perfekcyjnej jakości szatę graficzną powinno zrobić fachowe studio graficzne.
Ogromna, dobrej jakości grafika zaintryguje oko niejednego Klienta. To rewelacyjny koncept, by ożywić wizerunek strony. Część ludzi jest wzrokowcami, dlatego tym bardziej opłaca się w nią zainwestować. Krótko mówiąc nie wykorzystujmy jednak z tzw. banków bezpłatnych grafik, w szczególności wtedy, kiedy nasza firma ma się niewątpliwie łączyć z profesjonalizmem. Dużo lepiej powierzyć sporządzenie fotografii dobremu grafikowi, który zatroszczy się o to, żeby wszystkie miały idealny klimat i korespondowały z projektem witryny.
Material design to wygląd opierający się na gładkich tonach oraz na zastosowaniu świateł i cieni. Google zasugerowało się tutaj typowym papierem i atramentem. Głównym zamysłem było wzmocnienie czytelności witryn, jak również dopracowanie błędów, które były rozpoznawalne w formie flat. Ogólnie rzecz biorąc material design to: ulokowanie w trójwymiarze (zgodnie z drabiną składników), wyraziste oraz perfekcyjnie dopasowane barwy (jeden odcień pierwszoplanowy i pozostały barwnik specjalny, np. do wyróżnień), praktyczne ikonki (maksymalnie łatwe, z skromnymi zakończeniami linii, z użytkowaniem proporcji 2dp), zdjęcia oraz grafiki wektorowe (dostosowane do charakteru strony internetowej; tekst umieszczony na zdjęciu musi widnieć na gradiencie; krótko mówiąc nie możemy przedawkować z przyciemnianiem) i typografia oparta o typ Roboto.
Przeważająca część eksploatatorów Internetu w sumie nie bierze od sprzedających tego, czego potrzebują. Zaglądają na stronę internetową oraz co zauważają? Nieefektowny projekt logo, sporo zbędnych tekstów (które można przewijać w nieskończoność), natomiast finalnie są atakowani ulotkami informacyjnymi o tym, ażeby zdecydowanie zapisać się do newslettera, skorzystać z mnóstwa rabatów (które nieodwołalnie za chwilę się nie będą aktualne) lub omówić ważne kwestie z fachowcem (który co minutę ustawia się na czacie oraz krótko mówiąc nie jest to „żywa jednostka”). Konsumenci potrzebują tego, żeby zyskać emocjonalną łączność z wyrobem albo jeśli to wykonalne – ze sprzedającym. Wcale nie chodzi w tym miejscu o „targowanie się”, ale możność zaufania. Doskonałym konceptem jest zatem opowiedzenie cokolwiek o swej działalności. W ostatnim czasie określa się to wyrażeniem „storytelling”, czyli wspominanie o tym, kim jest każdy członek firmy, co potrafi zaproponować ten producent etc. Taka odmiana reklamy ekspresowo dociera do nabywców oraz zapewnia korzystniejsze wyniki niż irytujące okna, które wyskakują nim zdążymy cokolwiek przeczytać.
Jeśli planujesz dowiedzieć się o wiele więcej, kliknij w link obok – Projektowanie grafiki Toruń – a wyszukasz dużo więcej informacji.